امروز رفته بودم بازار .. سرتاسر جنس مغازه های لباس و پارچه فروشی مشکی بود .. واسه محرم ! رفتم که پارچه ها رو قیمت کنم و اینا .. موقع گذرم سر در یه مغازه لباس‌فروشی شنیدم یه دختربچه می‌گفت که "محرم مثل عیده" ... 

بقیه اش رو نشنیدم دیگه

هنوز دارم به همین دو کلمه "محرم عیده" فکر می‌کنم 

چی به سر مردم اومده که بچه باید محرم رو .. ماه عزا رو .. مثل عید که ماه خوشحالی و شادی هست بدونه

[عموما توی اعیاد اکثر مردم رخت و لباس و وسایل نو می‌گیرن و وقت بیشتری توی بازار می‌گذرونند .. این اواخر ماه محرم هم اینجوری شده . لباس عزای پارسال رو سال بعد نمی‌پوشند و حتما نو و مدل جدیدش رو می‌گیرن

اونایی که مراسم دارن پرچم و کتیبه و وسیله جدید میگیرن .. اینجور چیزا فقط مختص خانماست و آقایون کمتر درگیرن ... وقتی چشم و هم چشمی وارد اعتقادات و عقاید آدمی بشه همین میشه دیگه!!]

واقعا جای شکر داره اونی که مبتلا نیست . منم به لطف تربیت ننه‌ هم که اینجوری نیستم. لباس عزای امام حسین رو باید تا وقتی کارایی داشته باشه پوشید . لباس عزای امام حسین هر چی ساده تر بهتر .. هر چی خاکی‌تر بهتر

اینجور لباسا اصلا مقدس اند .((: به اینجور رفتارها نباید آلوده باشن

 

 

 

 

یک هفته تا ... ♡