۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

معجزه پیامبر مهربانی‌ها

لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ ﴿۱۲۸﴾





ابن سکّیت محضر ابی الحسن الرّضا(ع) عرضه داشت: چرا خداوند عزّ و جلّ موسی بن عمران را با در دست داشتن عصا و معجزه ید بیضاء و در اختیار داشتن آلت و اسباب سحر مبعوث فرمود و عیسی را طبّ داد و معجزه حضرت محمّد را کلام و خطبه‏‌های فصیح و بلیغ قرار داد؟


حضرت فرمودند: خداوند تبارک و تعالی وقتی موسی را مبعوث فرمود زمانی بود که اغلب مردم در آن عصر ساحر بودند. لذا جناب موسی از جانب حقّ جلّ و علا سحری آورد که در وسع و طاقت مردم نبوده و علاوه بر آن به واسطه آن سحر ساحرین را باطل می‏کرد و بدین وسیله حجّت را بر آنها تمام نمود.


و هنگامی که جناب عیسی را به سوی مردم فرستاد عصری بود که بیماری زمین‏گیری، در بین مردم شیوع داشته لا جرم به طب نیازمند بودند. لذا حضرتش از جانب حقّ عزّ و جلّ با داشتن طبّی که نظیرش در بین مردم نبود مبعوث شد، آن جناب مرده را زنده می‏کرد، کور مادر زاد و مبتلایان به پیسی را با اذن خدا شفا می‏داد و بدین وسیله خداوند حجّت را بر مردم آن عصر تمام فرمود.


و در زمانی که وجود مبارک خاتم الأنبیاء را به پیغمبری فرستاد بازار سخنوری و خطبه‏خوانی و فصاحت و بلاغت رائج بود. لذا پیامبر اکرم از جانب خدا قرآن را که مشتمل بر مواعظ و احکام شرع با کلامی در نهایت‏ فصاحت و بلاغت است آورد و بدین ترتیب اقوال و سخنان آنها را باطل نمود و حجّت حقّ عزّ و جلّ را بر مردم اثبات فرمود:


ابن سکیت عرض کرد: به خدا قسم در این زمان مثل و مانند شما کسی را ندیدم، پس حجّت خدا بر خلائق امروز چیست؟


حضرت فرمودند: حجّت عقل است که با آن صادق علی اللَّه را می‏توان شناخت و تصدیقش نمود و کاذب علی اللَّه را دانست و تکذیبش کرد.


ابن سکّیت عرض کرد: جواب تام و کامل و صحیح به خدا قسم همین است.

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
طورآ بآنوو

نیمه ی جانم❤

😍هر مامانی اخلاق منحصر به خودشُ داره🧡

اینجوریه که نوبت من که میشه میگه امام خمینی(ره) گفته هر کی خودش کار خودشو انجام بده۱😐


به بقیه که می‌رسه میگه کمک کردن به دیگران عبادت است۲🙄

( زورکی بلندم میکنه که کاراشونو انجام بدم یا کمک کنم😑 )



+دهه ی اول زندگیمو اینجوری سپری کردم😕

دهه ی دوم رو هم می‌گذرونم🙄

دهه ی سوم اما ... حتما این مقام رو به بچه ام واگذار میکنم😂♀️♂️


++منابع گفته های مقام معظم مادری😁

( من که بی سند مدرک به گفته هاش عمل کردم گفتم شاید بخوایید بدونید😅👇)

۱_در روایات و منابع اسلامی از این که فردی زحمت و اذیت خود را بر دیگران قرار دهد منع کرده و شدیدا مورد نکوهش قرار داده است. فرد مومن نباید کار خود را بر دیگری تحمیل کند و تا آنجا که ممکن است نباید موجب آزار دیگران شود. لذا حضرت امام(ره) مقید بودند تا آنجا که ممکن بود کار خود را خودش شخصا انجام می داد.


۲_رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید: کسی که برای برادر مؤمن خود نیازی برآورد، مانند کسی است که روزگار درازی خدا را عبادت کرده باشد. (ر.ک: بحار الانوار، ج 71، ص 315، ح 72)

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
طورآ بآنوو

روزی تو خواهی آمد ☔

 #پیشنهادمطالعه کتاب 

#خاطرات_سفیر 

#یک_لقمه_کتاب رو براتون درنظر گرفتم☺👇


______🧡______

شنیده بودم که امام خودشون مهرشون رو به دل انسان‌ها می‌اندازن. براش از نفوذ عقیده‌ی شیعه‌ها در ادبیاتشون گفتم و اینکه چقدر اعتقاد به اومدن منجی روی اشعار و متون ایرانی تاثیر می‌ذاره.

براش شعر خوندم :


#روزی‌توخواهی‌آمد

#ازکوچه‌های‌باران

#تا_از_دلم‌بشویی

#غم‌های_روزگاران


و اون چقدر همه این حرفا رو با دل و جون پی‌گیری می‌کرد و با معنی شعر آه می‌کشید و چه با لذت به اون گوش می‌کرد. 

روز بزرگی بود؛ روزی که امبروژا با امامش آشنا شد. اهمیت این آشنایی رو در آینده نزدیک می‌فهمید روزی که روز ظهوره و خیلی نزدیکه.

از اون روز با هم منتظر جمعه می‌موندیم

______🧡______


#نیلوفرشادمهری #روزی_توخواهی_آمدصفحه۱۹۵


آفتاب‌گردان

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
طورآ بآنوو